آئین بهره برداری از طرح توسعه ی انبار گمرک اختصاصی فولاد مبارکه در شرکت حمل و نقل توکا

 خبرنگار ایراسین در حاشیه افتتاح گمرگ اختصاصی فولاد مبارکه مصاحبه ای با دکتر حیدرزاده مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا انجام دادند که آقای دکتر حیدرزاده فرمودند : این شرکت ۱۸۰ دستگاه کشنده را در ملکیت خود دارد که در مراسم امروز با افزوده شدن ۵۰ دستگاه کشنده جدید این میزان به ۲۳۰ دستگاه خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آئین بهره‌برداری از طرح توسعه‌ انبار گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه (گمرک غدیر) و افتتاح پروژه‌های حمل و نقلی شرکت حمل و نقل توکا با حضور محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، احمدرضا سبزواری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکا فولاد، جمعی از معاونین فولاد مبارکه و هم چنین پروین صالحی نماینده مردم شریف مبارکه در مجلس شورای اسلامی، رسول کوهستانی مدیرکل گمرک استان اصفهان و جمعی دیگر از مدیران استان اصفهان در محل شرکت حمل و نقل توکا برگزار شد.

بنیامین حیدرزاده، مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا در این مراسم اظهار داشت: امروز سی‌ویکمین سالروز تأسیس شرکت حمل‌ونقل توکا است و در این ۳۱ سال سرمایه‌گذاری‌هایی زیادی انجام شده است تا امروز شاهد بروز و ظهور توانایی‌های حال حاضر این شرکت در عرصه صنعت حمل‌ونقل کشور و کمک به فولاد مبارکه برای انجام مأموریت‌هایش باشد.

وی افزود: سرمایه‌های انسانی این شرکت امروز به حدود ۷۶۰ نفر رسیده و این موضوع جای خوشحالی دارد که شرکت حمل و نقل توکا توانسته است با ایجاد اشتغال، مسئولیت‌های اجتماعی خود را در شهرستان محقق کند.

وی تصریح کرد: این شرکت ۱۸۰ دستگاه مکانیزم را در ملکیت خود دارد که در مراسم امروز با افزوده شدن ۵۰ دستگاه این میزان به ۲۳۰ دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا اظهار داشت: در سال گذشته مجموع حمل مستقیم و غیرمستقیم توسط شرکت حمل و نقل توکا برای فولاد مبارکه به میزان حدود ۴.۵ میلیون تن مواد اولیه و محصول بوده است که ۲.۵ میلیون تن حمل از این میزان، با بارنامه توسط کلیه ی شعب این شرکت در سراسر کشور انجام شده و ۲میلیون تن دیگر از طریق شرکت‌های همکار با محوریت قرارداد منعقد شده با فولاد مبارکه، صورت پذیرفته است. گفتنی است، ۵۰۰ هزار تن از این میزان حمل توسط کامیون های ملکی شرکت انجام شده است.

بهره‌برداری از طرح توسعه ی انبار گمرک اختصاصی فولاد مبارکه

حیدرزاده افزود: امروز نیز انبار گمرک فولاد مبارکه در شرکت حمل‌ونقل توکا با سرمایه‌گذاری حدود ۲۰ میلیارد تومانی و با توجه به استانداردهای اداره کل گمرک استان اصفهان ایجاد و افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تبدیل شرکت حمل‌ونقل توکا به عنوان هاب لجستیکی فولاد مبارکه، جلسات هیئت مدیره به گونه‌ای طراحی شد که تمرکز برنامه‌های شرکت به این موضوع سوق پیدا کند. موضوع توسعه در زمینه توانمندی‌ها و امکانات ملکی این شرکت یکی از برنامه‌هایی بود که در ابتدا با افزوده شدن ۵۰ دستگاه کشنده به ناوگان این شرکت به تصویب هیئت مدیره شرکت حمل‌ونقل توکا رسیده و امروز بخشی از آن بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا اظهار داشت: توسعه جغرافیایی شرکت نیز یکی از برنامه‌هایی بود که با توجه به مواد اولیه‌ای که از سیرجان برای فولاد مبارکه حمل می‌شود، تمرکز بر این شهرستان قرار داده شد تا شاهد تأسیس شعبه این شرکت در سیرجان باشیم.

وی افزود: در راستای توسعه ی فعالیت های لجستیکی با موضوع ترخیص کالا و ترانزیت بین الملل جلساتی برگزار شده که امیدواریم بتوانیم تا سال آینده در این زمینه مجوزات مورد نیاز را اخذ نماییم.

وی تصریح کرد: این شرکت در راستای توسعه ی فعالیت های خود بر بستر فن‌آوری اطلاعات، پس از کسب پروانه ی فعالیت مربوطه، به یک شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند تبدیل شده است.

«توکابار»، اقدامی نوین برای اعلام بار

مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که چنین شرکت‌هایی می‌توانند در سراسر کشور برای مکانیزم‌های ملکی و تحت پوشش خود بارنامه صادر نمایند تا به عنوان مکمل در طرح‌های توسعه شرکت توکا حمل‌ونقل برای حمل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه ایفای نقش کند.

وی افزود: بازارگاه الکترونیک شرکت حمل‌ونقل توکا، به نام توکابار نام‌گذاری شده که در این برنامه سالن اعلام بار به صورت مجازی خواهد بود. باشگاه رانندگان شرکت حمل‌ونقل توکا نیز در قالب این برنامه تأسیس شده تا همه رانندگانی که از سراسر کشور برای شرکت خدمات حمل‌ونقل انجام می‌دهند در این سامانه ثبت شده و به تعداد حمل بار، امتیاز دریافت می‌کنند. اهمیت این موضوع این است که این رانندگان می‌توانند در فراخوان‌های بار شرکت حمل‌ونقل توکا، حمل و نقل بیشتری را انجام دهند.

رتبه‌بندی رانندگان شرکت حمل و ‌نقل توکا

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای دیگر، رتبه‌بندی رانندگان این شرکت است که با هدف تعلق سازمانی صورت پذیرفته و این رتبه بندی به میزان خدمات این عزیزان بستگی دارد و باعث ماندگاری رانندگان در شرکت و اثرگذاری بر مزایای آن‌ها در هنگام بازنشستگی می‌شود.

حیدرزاده اظهار داشت: این دستاوردها، حاصل تلاش همه همکاران من در این شرکت‌ است و به همین خاطر از همه این عزیزان تشکر می‌نمایم